Kost & Träning 2018-05-07T19:01:48+00:00

Jag är ingen direkt nybörjare inom varken kost eller träning. Dock har jag sällan levt som jag lärt eller hur man ska enklast uttrycka sig och jag vet av erfarenhet att jag måste ha en ganska hög träningsdos och resultat för att hålla mig själv motiverad. Detta blir hur som helst första gången jag sätter upp ett tidsbestämt mål, i slutet av Juni nästa år ska jag helt enkelt vara i god fysik form och skadefri om allt går som planerat. Planen för att nå dit är ganska simpel: Mycket promenader för att stärka leder och muskulatur på kritiska punkter som krävs för en utmaning i 130-milsklassen. Detta tänker jag kombinera med styrketräning för att ytterligare förstärka främst mage, rygg och axlar. I samband med detta ska jag även ha någorlunda koll på kaloriintag samt kostsammansättning så att om min planering håller har jag som en positiv bieffekt av förberedelserna tappat minst 10 kg när jag påbörjat min resa. Har hittills inte hittat något stöd för att direkt synka min träningsapp med hemsidan, men ska göra minst en uppdatering i veckan med en liten sammanställning och diverse mått.

Jag redogör endast för min dagliga promenad och siffrorna och kaloriuträkningen är tagen helt rakt av från apparna Endomondo och My Fitness Pal. Tror särskilt Endomondo redovisar lite väl glädjande kalkyler för kaloriförbrukning. Men då jag inte räknar in gym och övrig vardagsmotion som ex. till och från gymmet samt vovvepromenader så blir det nog hyfsade riktlinjer. Sidan är under utformning så ha lite tålamod med designen. 🙂